onsdag 15. juni 2011

Drømmer om sol....

Og syr lette sommerklær:) Ikke mye som minner om sommer på vestlandet for tiden, men heldigvis skal vi snart til sydligere strøk, så satser på vi får byttet ut ullbodyene til T. med f.eks denne. Dårlig bilde, men det er en kjempefin lillafarge på stoffet.
Stoff fra S&S, mønster og detaljert fremgangsmåte finner du her.




Måtte bli en strandkjole til meg også. Fant dette stoffet på S&S, og synest det passet godt til soling og bikini, selv om det er i overkant friskt i fargen;.) Min kjære lurte på hvem jeg holdt på å sy sirkusklær til...
Har tatt utgangspunkt i Gulltann og Pus sin florlette sommerkjole fra boken"Made by me", men den var bare i størrelse L, så jeg brukte skjørtedelen til Onion 2035., og kuttet ganske mye inn på lengden på overdelen. Er ikke helt match med stripene oppe, pga sidesømmene i overdelen måtte passe sammen med skjørtedelen.


1 kommentar:

  1. Du er så flink! Synes den regnbuekjolen var veldig sprek og artig :) Syr du en turkis til meg? ;)

    SvarSlett