søndag 6. november 2011

Mammo- Luer

Kjøpte dette luemønsteret hos Mammo for en tid tilbake, og endelig har jeg fått prøvd det! Veldig fornøyd med mønsteret, må bare finne ut hvor jeg best skal  plasserer knytesnorer til neste produksjon:)
Luen til T er sydd av krinkelull fra Janus og foret med fleece fra S&S.


 "Nå er det nok prøving mamma!":-)



Den svarte er sydd av fleece fra S&S og foret med vikingstoff fra Cetho, tror jeg (utrolig dårlig på å huske hvor jeg har kjøpt de forskjellige stoffene..)

          Elefantlue. Mønster fra Stof 2000.Ble litt  plunder når jeg fant ut at jeg ikke kunne vrangsy både hals og ansiktsåpningen, så neste gang blir det ribb rundt ansiktet tenker jeg.

5 kommentarer:

  1. Artige og søte luer! Tar du imot bestillinger til jul, eller?

    SvarSlett
  2. Så fine dei var. Eg har rett og slett ikkje tid akkurat no, men håpar det forandrar seg etter julemesse og eksamen :-)

    SvarSlett
  3. Så flotte luer!! Har du fått tak i metervare med krinkelull?? Eller er det bare gjenbruk?

    SvarSlett
  4. Tusen takk:-))

    Katrine; kan sikkert sy hvis du sier hva du vil ha:-)
    Vet hva du mener med tid Torill, det er aldri nok av den!Har ikke sydd på en stund,men nå meldte abstinensene seg:)
    Silje; sjekk mailen din:-)

    SvarSlett
  5. Hei :) jeg visste ikke at du hadde sydd luene!! Guttene brukte de masse i vinter. Du er superflink :)

    SvarSlett