lørdag 17. august 2013

Enda noen vesketøfler

I str. 3-5 år denne gangen.
 Frøken Fryd har valgt farger og perler selv, men synest foreløpig de var altfor varm å ha på;)





 De er strikket i dobbel Royal alpakka fra Dalegarn. Oppskriften fant jeg på Strikkesida på Facebook, tror jeg,  men skriver den ned her også, litt lettere å finne igjen da:-)
 Legg opp 3 m på pinne 5.
 Rillestrikk i 1,5 cm. Øk deretter 1 m i beg. av hver pinne til 14 m. På neste pinne dobles maskeantallet til 28 m.
 Strikk vrangbordstrikk 12 cm, deretter felles på neste pinne ved å strikke to og to sammen til 14 m. Strikk rillestrikk og fell 1 m i beg av hver pinne til 3 masker gjenstår. Strikk 1,5 cm, fell av og sy sammen ved å brette stykket i to. Sy sammen de små delene til stroppen over vristen, og i sidene, som blir foran og bak.



3 kommentarer:

  1. Søte tøfler til ei vakker prinsesse :)
    Takk for koselig kommentar hos meg, koselig at du vil følge meg.. :) Har lagt meg til som følger hos deg også, spennende å se hva du tryller frem.. :)
    Ha en fin kveld, og snart god helg! ;)
    Klem, Kristin

    SvarSlett
  2. Søte tøfler til ei vakker prinsesse :)
    Takk for koselig kommentar hos meg, koselig at du vil følge meg.. :) Har lagt meg til som følger hos deg også, spennende å se hva du tryller frem.. :)
    Ha en fin kveld, og snart god helg! ;)
    Klem, Kristin

    SvarSlett